Friday, October 27, 2006

Undersökning

Jag läste en notis i Stockholm City häromdagen. Den handlade om att forskare trodde att mängden testosteron i kroppen påverkade hur mycket pengar vi slösade. De menade att destomera testosteron destomera åt Slösa-hållet är man.
Nu skulle de göra en undersökning på Karolinska. De skulle ge 5 kvinnor mera testosteron, 5 kvinnor med mera östrogen och tillsist ge 5 kvinnor ett overksamt medel och be dem gå igenom Gallerian i Stockholm med en 1000lapp i fickan och se vem som har mest pengar när de kommer ut på andra sidan.

Okej, det sista är inte sant. Det lade jag till själv. Vet inte hur undersökningen ska ha till men det jag vill ha sagt är det att testosteron inte alls har något att göra med Slösa. Jag är ett levande bevis på det. Jag kan inte spara på pengar för 50öre.
När jag ändå är i de här kvarteren så kan jag lista senaste veckans lite misslyckade köp:
-Första modellen symaskin som drevs med el. Bör nämnas att den inte kan köra zick zack. Inte heller dras tyget fram automatiskt. Den kan inte det mesta. Tror de är fel att kalla den för symaskin.
-2snygga gardiner men de passar inte i mitt vardagsrum. I villevillekulla på skulle de passa bättre.
-En hög med väldigt snygga byxor som inte tillverkas mera. Synd att de alla är för småa i midjan. Om jag hade en symaskin så kunde jag kanske fixa till det.
-Soffan. Jag älskar soffan men jag hade kunnat få samma soffa i bättre färg på blocket för halva priset.

Bara den senaste veckan alltså. Jag måste försöka göra mindre impulsköp.
Är väl ändå inte lika impulsiv som farbrorn som helt plötsligt kom hem med en häst till lägenheten men det fattas inte mycket. En häst ungefär.

2 comments:

Anonymous said...

jag skulle ge vad som helst för att få prata några ord med dig...

enSam said...

Jag är inte omöjlig.
Jag finns i katalogen. Kolla under: 'Sam Fagerholm Symaskinskörkortsinnehavare' följt av mitt nummer. =)
Nej, men allvarligt nu.
Om du vill det så är det inte så svårt att få tag i mig. Och om du är den S jag tror det är så är du varmt välkommen.
Jag hade kanske dragit lite väl förhastade slutsatser.