Wednesday, October 18, 2006

Du är vad du dricker.

När jag var till den lokala thébutiken häromdagen för att köpa lite thé så frågade jag lite försiktigt vilket thé som de rekomenderade. För jag inte hade då inte en blekfet jädra aning om vilket som var gott, och om ni någongång har varit in till en thébutik så förstår ni nog vad jag menar. Thé i lådor i travar på golvet, taket och väggarna. Massor.
Nåväl, biträdet visste inte riktigt vad hon skulle rekomendera men det andra biträdet, en gammal dam*, sade att jag såg ut att vara en "Chai-kille" och så gav ce mig en påse chai thé.
Grejjen är det att Chai smakade skit. Chai-kille. Undrar vad hon menade.

Jag har irrat runt de senaste veckorna och försökt få tag på ett hemmabiosystem. Då jag tänker ta den stoooora teven, som vi hade på krogen hit till mig så måste man ju ha högtalare och en sån där filmskiveuppspelare som grädde på moset.
Iof så ser jag nästan aldrig på teve men en annan orsak till att jag vill ha högtalare och hela kalaset är att jag ska ge tillbaka på min granne härovanför som tycker det är roligt att spela technomusik på hög volym med hans nya högtalarsystem.
Jag har varit till Kungens kurva två gånger för att få tag i ett bra paket men båda gånger kommit därifrån tomhänt. Båda gånger har det varit slut på lagret.
Typiskt.
Så jag beställde från internet förra veckan istället.
Igår började jag undra varför det inte hade kommit någon på posten ännu så jag gick in på internetbutiken jag beställde ifrån och kollade; 'Lagerstatus: Ej i lager'. Jomentjenarehörrö. Det finns något som inte vill att jag ska ha högtalare hemma.

Nu har jag förstått hur Ikea kan ha blivit så stora. Det handlar inte om att de säljer möblerna omonterade som ni kanske tror. Nejnej, det handlar om namnen på sakerna de säljer. När jag var till kungens kurva och skulle köpa högtalarpaket så skulle jag försöka komma ihåg paketet som hette HF-kd 3492i och ett alternativt paket som hette dfkt-45c.
Medans man kommer lätt ihåg när man går in till Ikea att man skulle köpa soffmöbeln Ulla och bidén Stefan. Heja enkelheten!


Hade egentligen inte tänkt göra något inlägg idag utan hade tänkt vänta tills imorn tills föregående undersökning är klar men det var så svårt att hålla sig. Så ignorera det här och förtsätt fylla på kön.

*(Hon skulle säkert kalla sig 'En dam i sina bästa år'. Fast jag skulle nog bara kalla det en gammal dam.)

1 comment:

Anonymous said...

green chai är jättegott, sådeså.

jag är tjej men orkar inte kommentera på två ställen liksom. men är det fjolligt bara för att det bara är tjejer som läser? jaa, kanske..