Saturday, October 21, 2006

Se Sam öppna sig

Nu postar jag egentligen inte för att jag har något att berätta. Jag har ingenaning om vad jag ska skriva om men när jag kom på rubriken nyss så tyckte jag ni skulle få ta del av den. Har svårt att hålla mig för skratt. Nu vore det vara ett inlägg med en massa känslor och sånt trams men jag känner inte för det nu.

Ska föresten upp och tampas med pensionärer imorn igen. Secondhand butiken öppnar imorn, kl 10.00 och nu är jag medveten om hur galna pensionärerna blir när de slår upp dörrarna och vi som har stått och köat får stiga in. De använder sig av sina käppar och armbågar.
Har ju själv ingen käpp men jag har något ännu bättre; en starkare lårbenshals. Börjar de hetsa med mig så ger jag dem en liten knäpp på låret så faller de. Kaboom! ..och jag vinner tävlingen.
Nej, nu är jag orättvis. Jag älskar pensionärer. De är de enda som jag på riktigt kan samtala med utan att jag känner dem. Jag är nog en pensionär fast i en 21årings kropp.

Idag var jag och solade. Fick ett gymkort från jobbet så jag kan träna och sola gratis. Träningen ger jag inte mycket för.
Iof inte heller för solningen då det är gratis för mig men det jag menade var att jag inte tränar utan bara solar.
Whatever. Solningen gick bra men jag vågade inte sola naken. Fast det borde man nog kanske.


Nu var det andra gången på väldigt kort tid som en farbror stöter på mig och ger komplimanger när jag är på jobb.
Hah! På tal om jobbet så har jag fått beröm.
Obs. Skrytvarning.
Vi fick en reklamation av en grupp på 17pers som var hos oss häromdagen. Allt som hade kunnat gått fel gick fel. Maten var kall. Biffen smakade fisk och vi hade inte tillräckligt med potatisgratäng. De var verkligen missnöjda med all (mat)rätt.
Jag gick ut till dem och gjorde min grej och vips så var de glada igen men så klart så gjorde de en raklamation på maten och nämnde mig som den enda positiva saken med middagen.
Det var verkligen något som jag behövde höra. Självförtroendet är tillbaka.

ps. kolla in rubriken. .d.s

No comments: