Friday, October 13, 2006

Dagen

Idag har jag fått mycket gjort. Jag har både slösat pengar och tid på samma gång!
Nja, slösat är väl kanske fel ord. Investerat är kanske mera rätt. Har köpt en drös med secondhand kläder. En drös med ruggigt snygga kläder. En lilabrunvitrutig damkostym, en flerärgad randig skjorta, mörkrödbrungrå stickad tröja, en slips som liknar en gammal tapet samt en osthyvel.
Idag har jag varit i shoppartagen men det är imorgon som det gäller. Den stora secondhand butiken här i U V öppnar. Ska försöka få tag på en soffa och lite byxor.

Nåväl, nog om kläder.
Tittade förbi Arctic Sunrize idag i Stockholm. Jag är verkligen så imponerad över Greenpeace. De är verkligen engagerade och målmedvetna. De gör inte någon illa utan bara lägger sig som käppar ihjulet för miljöbovar och försöker vara så mycket painintheass för dem att de ger upp. Way to go!
Det vore min dröm att få följa med dem ut igen men vad har jag att erbjuda dem på skeppet som ingen annan har? Sjösjuka? Klamydia kanske?

No comments: