Saturday, October 14, 2006

Ett ess upp i jackärmen.

Den där damkostymen jag köpte igår.
Jag hittade två lappar i bröstfickan på den idag. Första lappen var handskriven och det stod:

"womp him up-side of the head!"

Sedan är det ett skiljestreck

"Fiskarna Skorpion
Jungfrun Kräfta
Stenbocken Oxe"



Någon Langdon därute som kan hjlpa mig att tolka det hemliga meddelandet? Varför är endel av stjärntecknen skrivna i obestämd form* och andra inte? Och om man läser första bokstäverna i orden i andra kolumnen lodrätt så blir det S K O. En lapp som det står 'Sko' på i min jacka. Sannerligen mycket mystiskt.

Andra lappen så är en flygbiljett. Rättare sagt en del av en bagagebiljett. Vart har min jacka rest då?
Vart reste svenskar alltid förr-i-världen? Biljetten går till Las palmas, såklart. Tufft.
Synd att det inte står något datum. Tror jag ska gå och göra ett kol14 test på den.

*(Jo, så heter det!)

No comments: