Friday, October 13, 2006

Det blir nog inget Paris. Synd på ett sätt. Jag ska istället imorgon fara till Gamla stan och gå ombord på Greenpeacebåten Arctic Sunrise och titta. Ska låsa in mig där så jag får följa med dem runt och protestera.
Jag gillar att protestera. "Stoppa omoralen i musiken. Omoralen i musiken; stoppa den."

Jag skulle jättegärna vilja gå med i Greenpeace men det skulle kännas väldigt fel då jag kör en gammal bil och jag är tvungen att spetsa bensinen med blyersättning. Känns sådär lagom miljövänligt.

Sen på lördag så ska jag, kl 10 på morgonen fara och sätta mig att köa för att få komma in till en secondhandbutik. Jag har sett ut en jacka där som jag ska köpa.
Jag var till den där lokalen häromdagen och skulle köpa lite kläder och en osthyvel hade jag tänkt. Butiken var nästan tom förutom närvaron av några äldre damer som verkade jobba där.
'Intresset för secondhand verkar inte vara så stort här' tänkte jag för mig själv och började prova kläder.
Efter ett tag så kom det en dam till mig och frågade vem jag var.
'Tjosan, så kundvänliga de var här då' hann jag tänka innan hon fortsatte, "...för man vill ju veta vilka pryon man har här."
-"Nej men jag är inte pryo. Jag är bara här och ska köpa lite kläder."
Då visade det sig att det var stängt och jag hade gått in bakvägen som inte var låst.
De har tydligen bara öppet på lördagar mellan 10 och 14.oo.
Hon varnade mig att det kunde vara mycket folk så att om det var något jag ville ha så skulle jag komma innan tio och köa.


Katten. Det blev ju ett långt inlägg ändå. Hade inte tänkt skriva mycket idag. Måste hinna få mössan klar innan snön.
Jag har föressten glömt hur man maskar av. Hjälp någon?

No comments: