Wednesday, October 11, 2006

Jag har en sån beslutsångest. Det råkar sig att jag är ledig 4 dagar i sträck i helgen, fredag-måndag, och skulle så gärna vilja fara till Paris en vända till.

men jag vill även fara på en spelning i Gamla stan på lördag. What to do?

Jag vill se hösten i Paris. Jag älskar hösten. Mestadels tackvare färgerna och temperaturfallet.

...men att få lyssna på ett tydligen bra Beatles coverband vore inte fel det heller. Jag kan ju lika gärna gå ut i parken härintill om jag vill se färger.

Vilket väger tyngst? Dött lopp tror jag men om jag inte har lyckats bestämt mig innan torsdag så hinner jag inte fara med något flyg.

Idag parkerade jag bilen vid pendeltågstationen. Jag låste och sakta masade jag mig emot stationen. Jag hade ingen större brådska, det har jag nästan aldrig om man inte räknar med de gånger jag försover mig eller är sen till jobbet.
Nåja, ivilketfall som helst så mötte jag en bil bara 20meter ifrån min bil och just som den har passerat mig så ställer sig den på tutan och tutar som om det vore 1970 igen. Jag vänder mig och och ser en bil som rullar ut från en parkeringsplats och ställer sig framför den högljudda bilen.
I samma sekund ser jag även att bilen som rullade ut ser väldigt bekant ut. Det var ju min bil. Jag hade bara glömt att dra upp handbromsen.


En rolig grej: Jag och min bror köpte lottokuponger för 170€. Vi vann inte en cent.

En annan rolig grej: Vi har festat bort våran engångskamera som vi hade med till Skottland. Det var de bilderna det.
Om någon hittar en engångskamera någonstans på söder med bilder på en kille som står på alla fyra i kalsongerna på stranden invid Lochness med lite sjögräs på ryggen och morrar som ett monster; lämna kameran till mig.

4 comments:

delpheena said...

du, att säga att det är dött lopp mellan alternativen åka till paris och lyssna på låtsasbeatles är ju nästan som att säga att george w bush är en välartikulerad och väluppfostrad ung man. det enda som kunde vara värre än att lyssna på låtsasbeatles vore väl att lyssna på riktiga beatles. eller eventuellt robban broberg.

enSam said...

Visst. Det låter som ett självklart val att ta Paris men jag har ju sett fram emot att se coverbandet sååå länge. Sen skulle jag nästan behöva fara och städa upp Saloonen. Tömma spottkoppen och så.

Föressten jag såg på Robbans hemsida att han sökte replokal och ateljé... Jag har ju en för stor lägenhet. Kan hyra ut åt honom. En egen Robert Broberg i vardagsrummet och när man tröttnar på honom eller när man får gäster så är det bara att vika ihop honom och puffa honom under sängen.

delpheena said...

okej, det avgör ju i alla fall frågan om vi sku komma och hälsa på dej eller int, för robert broberg går jag int i närheten av :P

enSam said...

Haha, men nu tycker jag faktiskt att du överdriver lite. Om inte så låter det som en väldigt dålig orsak till att inte hälsa på. :P