Sunday, February 26, 2006

Semester

Började få dåligt samvete för att inte jag har skrivit något i bloggen på så länge men det är så att jag har hittat min passion, min g-punkt, mitt nirvana. Jag talas såklart om stickning.
Efter att jag lärde mig att sticka så har jag längtat till den dagen när jag går i pension då jag utan dåligt samvete kan sitta i en gungstol och sticka hela dagarna. Där skulle jag och min sociala fobi trivas som fisken i smöret.
Har kommit underfund med att jag lättare tar kontakt med äldre människor än yngre i min ålder. Kom på mig själv den dagen jag var till Stockholm förra veckan. Då satt jag brevid en opratsam farbror i bussen och jag testade nog att prata om allt med honom för att få i gång en konversation. Han bara svarade med korta svar. Jag testade t o m få ihonom några Läkerol. "Makes people talk" ni vet. Men inte ens det tog skruv. Han vägrade ta emot dem. Såg i hans ögon vad han tänkte 'Nej, tack mamma säger åt mig att inte ta emot ectasy av farliga ungdomar'.

Kanske jag borde testa att föreställa mig att alla mäniskor jag träffar och ser är pensionärer?

2 comments:

Anonymous said...

att du skulle ha social fobi, det trodde jag inte.. men lycka till med stickningen! :)

enSam said...

Jag är inte bara full utav alkohol ibland utan även överaskningar.