Monday, February 06, 2006

Man kan hitta mig på google. Därför finns jag

Tänkte lista de fem vanligaste sökorden för att hitta till min blog.

1. Tranbärsjuice *
Tydligen så är det ett populärt sökord. Varför kan jag inte förstå. Men folk lär bli besvikna när de kommer till min tranbärsjuice historia

2. Blodförlust
I ett av mina första inlägg i bloggen råkade jag nämna ordet blodförlust och sen dess har folk hittat hit.

3. Naket och sexblogg
De orden har nästan samma innebörd eller åtminstone samma baktanke med sökningen så de hamnar på delad plats. Återigen måste besökarna blivit väldigt besvikna.

4. Hiphop och hiphop på Åland
Här kan inte de ha blivit besvikna.
Visst, okej jag förstår att folk har hört talas om Sam shady och vill läsa hans blog och så men hur kommer det sig att inget skivbolag ringer mig?
Så sätt igång att önska Sam shady på radiostationer, fråga efter min skiva i din lokala skivaffär och strunta i all annan hiphop på marknaden.

5. Ritning på brödrostar
Okej, är inte riktigt så vanligt förekommande men det har hänt åtminstone en gång.


Slutsatsen man kan dra efter den här listan är att google inte alls funkar så särskilt bra eller att jag skriver allt för mycket strunt i min blog. Lutar lite mera åt det senare.

(*Okej, det allra vanligaste ordet för att hitta min blogg är 'mittnyckelhal' men det är så tråkigt och trivialt så det räknas inte.)

No comments: