Tuesday, February 07, 2006

Rättelse #2

Nu är det en annan sökning som har tagit förstaplatsen. På ungefär 6timmar så är det inte mindre än 5 sökningar i Uppsala kommun på min f.d. engelska och svenskalärares namn. Antingen så har hon fått en beundrare eller så är det någon som är väldigt självupptagen.
Nåja, hursom helst är det kul med en besökare som ser upp till mig så mycket att man hänger på bloggen flera timmar i sträck.
Lite synd att folk inte gör sina jobb utan läser bloggar på arbetstid bara. Arbetet blir smått lidande av det. Fast i vissa yrken som lärare t.ex. så är det ju eleverna som blir lidande men det, å andra sidan är ju inte lärarnas problem.
Men, hey! Vem är jag att döma vem som får surfa?

Ett urdrag ur betygskriterierna till svenska B: "Eleven skall
kunna förmedla egna och andras tankar i tal och skrift, göra sammanställningar och utredningar samt dra slutsatser och föra fram argument, så att innehåll och budskap blir tydliga och anpassade till målgrupp och syfte"

Jag skulle skriva lite vad jag tycker och tänker här men tyvärr kan jag inte det. IG i svenska B, du vet.
Det är rätt svårt att få olika de här olika krumelurerna till verkliga ord som betyder något.
Kanske min lärare läste bloggar på arbetstid?

Jo, en snabb fråga bara. Vilka uppföljare fick Homeros och Virgilius verk under renässansen?

2 comments:

enSam said...

Men du, jag tror inte vitsorden du sätter på mig väger så mycket när jag söker vidare. Tyvärr. Men en fin tanke.

enSam said...

Men du har samma förutsättningar för att sätta betyg då en viss lärare inte ens laddade ner mina uppgifter och läste dem.