Wednesday, February 08, 2006

Lägg en snara runt halsen på mig!

Vem var det som hittade ett rep, satte det kring halsen, knöt en helt obegriplig knut och sade att Nu ska alla som vill vara fintklädda ha en liknande tamp runt halsen?
Har försökt lära mig att knyta en slipsknut nu den senaste timmen och det går sådär. I början kunde man ana att det skulle lika en slipsknut men nu liknar knutarna mera ett tilltrasslat skatbo. Halv windsor dit och fransk slipsknut hit. Skulle lika gärna snurra slipsen två varv runt halsen och låta det vara så. Halsduk! Tada!

Skulle kunna lägga upp en bild men mina fingrar sitter fast i slipsknuten än tror jag.

2 comments:

Anonymous said...

köpp färdig knytna slipsar så är problemet ur världen.

enSam said...

uglyallday: Jag tror inte såna där postorder fruar från Ryssland kan knyta sånt.

storasystern: Nåja, eller lite förbannad. Det är en tunn gräns.

Sandman: Funderade på såna där som vaktmän har med gummisena. Men det känns inte riktigt år 2006.