Friday, February 17, 2006

Nyduschad

Kom just ut ur duschen. Nu är jag ren som en älg. *trumvirvel*

Idag morse så låg jag och tittade på Nattöppet i tv4. Ett sånt där hjärndött ordleksprogram. Idag var det ordet under kategorin 'Fordon'. Det var ett ord på 7 bokstäver och de de tre sista var B, I och L. Alltså, _ _ _ _ B I L. Ledtråden var Lilleskutt. Det kom finfina gissningar på taxibil, skåpbil, provbil, plogbil. Sen rang det en gubbe som bröt på utländska, ursprung okänt som gissade på 'Granbil'.
Stop och belägg!
What the heck is a Granbil? Trött som jag var så fnissade jag nästan av skratt då programledaren såg lika vilsen ut som en nykterist på ett AA-möte och bad honom upprepa ordet.
Tyväär var ju 'Granbil' fel ord.
Näste man som ringde gissade på 'Trampbil'. Det var ju en rätt bra gissning då det faktiskt bara innehåller en bokstav mera än ordet man sökte hade.

Rätt ord btw så var såklart postbil.

Det var även en farbror som hette Lasse som mailade in ett mail till programledaren och berättade vad han skulle göra med sin fru i helgen. Inget mer. Han skulle minsann bjuda henne på räkor och rom. Undrar vad han ville uppnå med det mailet.
Det måste vara väldigt underliga människor som sitter uppe om nätterna och mailar sånt till tv-program.
Jag borde verkligen se mer på tv om nätterna. Hade riktigt kul för mig själv.

2 comments:

enSam said...

Lilleskutt är ju den som delar ut tidningen i Lilla dalen. Du borde ha ha fått se på tv som liten.

Anonymous said...

Du om du nu måste kolla på såna där ordleksprogram så tycker jag att du ska kolla på Pussel istället. Det är mycket bättre :)