Wednesday, February 22, 2006

Mitt lilla fejs och jag

Just så. Kom just idag från Stockholm och arbetsintervjun. Blev jag klokare? Nej. Han sade att han skulle höra av sig nästa vecka så jag kunde komma dit och visa hur jag jobbade. Frågan är om det är ett "höra av sig" eller om det faktiskt betyde att han hör av sig. Det får väl tiden utvisa.
Annars gick intervjun inte så bra. Jag fick tunghäfta och fick inte fram mycket vettigt. Ingenting alls rättare sagt. Nåja.


...och på tal om smink. Paris Hilton & co kan ta sitt pick och pack och dra till mumindalen* tillsammans med all media som förskönar ovannämnda person. Det är konstigt att inte alla storstadsbor hatar alltsomheter media. Man blir så bombarderad av all glamour. Såg att DN nu hade börjat köra en reklamkampanj i Stockholm med en bild på en kraftig retuscherad Göran Persson som liknade mera Pamela Anderson än en stadsminister. Är inget heligt?!
Jag har full förståelse för alla tjejjer som får skönhetskomplex.** När jag blir stor ska jag lära mig att retuschera foton och göra om alla supermodeller till skator.
Jag tror jag talar för alla*** då jag säger att om det är någonting som är avtändande så är det just smink. Nåja, det är ju lite att ta i men att kalla Britney, Hilton och vetefasenvadallaandraheter upphetsande är inget jag skulle göra.
Jag tror det handlar om att tjejer som går utan smink är mera självsäkra och nöjda med sitt utseende än de som måste spackla för alla skavanker. Självförtroende är snyggt damnit. Jag är mera för you-get-what-you-see-typen antar jag.


Nu menar jag då egentligen inte att alla ska gå utan smink man kan ju lägga på lite mascara och lite läppstift om man vill festa till det men låt det, för guds skull vara i måttliga mängder. Det skulle defenitivt behövas en motbok för att få köpa kosmetika.
Vi skulle kunna införa en internationell sminkfri dag i veckan till att börja med. Sen kan vi jobba vidare ifrån det. Tänk så mycket tid och pengar ni tjejjer skulle spara. För de pengarna så kan ni ju köpa silikoninplantat som ni verkar tycka så mycket om.
Nej, ursäkta min dåliga franska men; åt helvete med allt.


*(No offense, kära Mumindalsbefolkning. Inget illa menat om mumindalen)

**(Inte p.g.a. bilden på Göran utan mera bara sådär rent allmänt)

***(Nåja. Alla jag då.)

2 comments:

delpheena said...

Fast nuförtiden verkar ju Britney mest gå omkring och se sunkig ut.

...och avsaknad av smink behöver ju inte nödvändigtvis betyda att man är mer självsäker heller, det kan faktiskt vara så att man bara är lat :P

enSam said...

Storasyster: Men är inte det fel? Eller ska killarna tro att tjejjer ser ut så från början?
Om några år är säkert plastikoperationer lika vanligt som plockade ögonbryn är nu. Och vem är det som ständigt höjer ribban? Hoppas alla de dör i anorexia.


Delpheena: Hon har i mina ögon alltid varit "sunkig".

Men om man är mer fåfäng än lat då? :)


Uglyallday: Du kanske kan få någonslags kosmetikabidrag från staten?


För att veta hur kvinnor tänker så har jag idag suttit i mammas klänning och stickat.
Nu får ni ursäkta. Potatisen kokar över i köket.