Sunday, February 19, 2006

Jobb

Whohoo!
Det är ett arbete i sig att ansöka om arbete men nu äntligen så blev jag kallad på förhör.
Men det är en liten hake. I ren desperation så sökte jag på alla möjliga jobb jag hittade och det råkade sig så att nu blir jag kallad på intervju om ett kockjobb i Stockholm.

Ett kockjobb!

Jag som är stolt när jag klarar av att koka pasta utan att bränna vid.
Oiaoia, undrar hur det ska gå. Borde nog gå nån snabbkurs i matlagning innan jag far. Det är ju trotsallt några dagar kvar.
Kompetent eller inte. Det här var precis den moralboost jag behövde.

Jag drömmer om att ha en vindsvåning i Stockholm tillsammans med 5 vänner. 3tjejjor och 3 killar. Vi ska ofta sitta på en soffa i ett café och prata och ha trevligt. En av personerna jobbar på caféet som servitris. Vi känner varandra sedan länge och två av personerna är syskon.
Är det någon som vill bli min vän? Jag behöver 3 tjejjor och 2 killar till. Gärna ett syskonpar.

3 comments:

delpheena said...

jag har en elak tvillingsyster som gör porr, min mamma tog livet av sig, jag har fött min brors trillingar och i mitt skåp har jag råttbabies. får jag flytta in?

enSam said...

Syster:
Jag gillar inte heller kaffe såatteh... Jag blev kallad på intervju för att jag sökte jobbet.
Jag sökte på det lite i misstag. Var egentligen bartenderjobbet på samma ställe jag skulle söka på.
Ta med dig lillbrossan du. Bättre än ingenting. :P

delpheena:
Ah, tyckte du såg bekant ut. Såg dig i en film om ett mjölkbud tror jag. :P Klart du får komma med.

Anonymous said...

jag flyttar gärna till stockholm :) då kan ja passa på att träna bort dalmålen också,,