Thursday, February 02, 2006

Tjära, dagbok och kurragömma

Idag har det hänt grejer må du tro. Jag har sovit med kläderna på, smällt party poppers, varit på picknick, burit solglasögon, klättrat på tak, lekt Puh-pinnar, spelat Rayman, krashat framtidsvisioner, blött ner mig, längtat hem, kört bil, vaktat barn, blivit vaktad av barn, blivit väckt av telefonen två gånger och lagat en kattleksak av en smutsig strumpa sen har jag även lekt kurragömma. Gick på samma misstag som med tranbärsjuicen. Lekte med barnen och hade hittat världens bästa gömställe. Det var då Latjo lajban började på tv4. Där satt jag i garderoben och fnissade och föreställde mig hur de gick runt och sökte efter mig fast de i själva verket satt och kollade på Dr Mugg.

Imorgon slipper jag vara barnvakt. Skönt. Undrar hur jag ska fira min ledighet? Framför datorn antar jag.

Hur kommer det sig att alltid när jag är vaken om nätterna så vill jag skicka sms åt folk för att visa att jag är vaken?
Kanske för att jag har så fruktansvärt tråkigt när jag är vaken om natten.

No comments: