Sunday, February 12, 2006

Maskeradhelg fast ändå inte

Var bjuden på födelsedagskalas* till Uppsala i helgen. Jag sade att jag inte skulle komma men at jag skulle skicka dit en kompis i mitt ställe. Sen köpte jag peruk och lösmustach och for dit. Fast på något konstigt vänster så kände de igen mig iallafall. Inte ens jag kände igen mig i spegeln. Innan jag kom på att det inte var en spegel jag tittade i utan det var en kopia av Edvard Munchs tavla Skriet**.
Lite synd att alla som var på festen ville stanna på festen. Så jag gick ensam på krog men Hey! när har jag lidit av ensamhet? Man kan inte lida av något som är beständigt. Gick till det enda karaoekestället jag vet om i Uppsala och jag behövde inte köpa en enda drink på hela kvällen. Folk bjöd mig. Helt gratis! Så tydligen gillade folk min förklädnad.
Jag hann bara sjunga Humm humm från Humlegården med Lars Winnerbäck*** innan de stängde.
Sen gick jag till festen igen.

På väg till Åland igen så kom det en kille och knackade på rutan och ville köpa min brorsas bil som jag hade fått låna. Nu vet ni det. Hade nog varit rätt kul att sålt bilen sen flytt landet och köpt en villa i Hollywood. Undrar hur mycket penga man får för en Wolksvagen skåpbil från 70talet utan värme i kupén?

Jag startade skriva den här posten igår men jag orkade inte skriva klart. Jag tar nog 'lat' till helt nya nivåer. Är dessutom helt dålig på att skriva nånting överhuvudtaget den senaste tiden. Det ska rättas till. Imorgon.


(*Fast sen visade det sig att det inte var ett födelsedagskalas ändå utan bara en vanlig fest.)

(**I den framtida sitcomversionen av min blog så ska publiken skratta på sig pga det skämtet.)

(***Eller rättare sagt så var det ju med mig.)

2 comments:

enSam said...

Etage. På Dragabrunnsgatan i närheten av Burger king. typ. :P
Lätt en av de bättre ställena i staden enligt mig. Det och Williams.

enSam said...

Uppe vid universitets aulan. En tillbakadragen liten pub. Är mera för pubar än nattklubbar.
Sen nationer kommer jag inte in på. Fick inget kårleg från skolan i Ludvika.