Friday, February 10, 2006

Min bil är inte lik din bil det är en likbil

Nedrans bilskrälle! Den har stannat och jag som vill köra bil. Inte någon som vet vad som är fel då en bil inte startar? Jo, jag har kollat om det finns bensin eller vad det nu heter det som man köper på mackar.

Var föressten och pimplade idag. Ni vet att man borrar ett hål i isen och sitter och rycker och drar i ett litet spö och väntar på att en abborre eller två passerar förbi. Idag gjorde vi lite annorlundagare istället för att vänta på att fisken kom till oss så sprang vi runt på isen och borrade en massa hål. Isen såg ut som en schweizerost med hål i tänderna innan vi var klara.
Konstaterade att mitt namn inte är 'Fiskelycka' precis.
Jag fick kanske 5-6 fiskar alltsomallt medans polaren jag var med skulle ha utrotat hela abborpopulationen i havet om han hade fortsatt en stund till. Han var nog en riktigt pimp. Pimpel? Pimplare?
Men hur detän gick för mig så var det kul. Ett måste att göra om det snart.

No comments: