Thursday, March 02, 2006

här sitter jag


Fick mitt första stickprojekt klart häromdagen. En halsduk. Varken mer eller mindre. Skulle ha lagt upp en bild men jag har inte direkt nån bra bild på den. Lägger upp en bild på Shane Macgowen istället. Bara för att han är så... min idol.
Ni får bara lita på mig att halsduken är snygg. De första 30 varven så blev lite fel då jag var full när jag gjorde större delen av dem. För att ta det på fackspråk så lade jag till en maska för varje varv. Den blev rätt bred i ena ändan. Runt en sisådär 50cm bara men det märks knappt.


Nu har jag även kommit på vad mitt namn är förkortning på. Mamma och pappa hade stora planer för mig tydligen då Sam är förkortning på 'Stiff Alpha Male'. Det är finska och betyder 'Fin kille' på svenska.

Hoppas föressten Sveriges hockeylag blir diskade. De har nämligen något som Finland har blivit bestulet på. Det är inte Karelen jag tänker på.

No comments: