Tuesday, March 28, 2006

En av mina bättre dagar

Idag är dagen som jag kommer att komma ihåg som den dagen jag alltid kommer att komma ihåg.
Varför jag kommer att komma ihåg den här dagen som den dagen jag alltid kommer att komma ihåg?
Jo, det var idag jag kom att lägga curry istället för kanel på min fil.

Det är många många många som skickar mail till mig och undrar hur jag riktigt gör för att försätta mig i såna prekära situationer varje dag. Jag hinner såklart inte svara på alla mail då jag ofta har så mycket saker att göra, t.ex. skapa bort curry från fil och sånt men nu hade jag tänkt svara på alla era frågor.
Men det blir ju som ju alla vet aldrig som man tänkt sig. Så det blir inte av.
För ett halvår sedan så hade jag tänkt så mycket. Jag visste precis vad jag skulle vara och göra nu i vår.
Jag skulle ha familj, bil, ett jobb som var roligt och jag skulle även ha någonsorts husdjur.
Varje söndag skulle min bil och familj göra roliga utflykter. Kanske till Kastelholms snigelsafari eller viltsafarit i Eckerö*.
Det hade varit någonting det, minsann.
Men nu får jag vara lika nöjd med att sitta här ensam och det närmaste äventyr jag kommer så är att se på gamla MacGyveravsnitt.

Jag undrar om jag inte hålle på att falla in i sån där kris nu igen. Den börjar komma så ofta den senaste tiden så att jag kan nog snart se den som en fast familjemedlem i min lilla men destomer tråkiga familj.
Kanske jag ska ta och öppna en flaska whiskey nu och ha släktkalas.
Hela släkten är bjuden:
-Pappa Sam
-Sambon Desperation
-Barnen Depression och Nedstämd.


Dessutom funkar inte bilen. Min älskade röda lilla bil.

*(Där det finns riktigt levande hjortar och inte sånt där som man ser i frysdisken!)

3 comments:

Anonymous said...

jag tror att dina problem beror på att du bor på åland! åk till sverige eller norge eller nått och träffa lite folk! :)

Anonymous said...

Ditt problem beror på att du finns till. Life's a bitch and then you die... skål, mate!

enSam said...

M: Men när det inte går att komma härifrån! Ön sitter fast under mina fötter. =)

anonyma/Micke :P Du vore en utomordetligt bra psykolog. Det är nog din grej det där ser jag. :P