Thursday, March 23, 2006

Morgonstund har guld i mun

Jag var nyss och lämnade blodprov.
Skulle vara en baggis tänkte jag. En nålstick, fylla ett litet provrör med blod, ett plåster på och sen få en leksak.
Jag fick ingen leksak men jag fick flera jädra provrör att fylla med blod. Sjuksköterskan tömde nog skåpet på provrör och mig på blod.
Jag måsta finansiera* leksaken själv. Det blev i form av en Dr. Pepper. Nu känner jag mig bättre.

Idag ska jag till Uppsala och hämta min Winnerbäck skiva, tror jag. Hade tänkt ta tidiga båten men det gick ju ingen båt. Förgrymmade rederibolag. Det är därför jag är vaken så här tidigt.

Kan inte låta bli att skratta. Mamma har en väninna här och de gå runt i huset och tittar på mammas prydnader som de har gjort minst 374gånger förut. Väninnan spelar lika intresserad varje gång. Är de så vuxna leker så vägrar jag bli stor.

*(Ser ni? Fackuttrycken faller lika tätt som lockarna i E-types frisyr nu efter jag blev krögare. ha ha)

No comments: