Tuesday, March 21, 2006

Arbete

Fo-nummer, alkoholtillstånd, bolagsmän och kvartalsrapporter.
Det är ord som för vanligt folk inte säger så mycket men om man är affärsman som jag så är det vardagsmat. Trots att jag är så ny i branschen så har jag koll på ord såsom Ansökning, skatteskuldsintyg och avtal.


'Vad hela fridens namn mummlar pellejönsen om nu igen då?' tänker ni säkert. Jo, det ska jag tala om. Håll i tupén och plocka ur löständerna att ni inte sväljer dem:
Jag och bror har öppnat ett företag. Vi har hyrt en restaurang. Modell: trevlig.
Eftersom ingen i restaurangvärlden vill anställa mig så får jag anställa mig själv. Så fr.o.m. nu och ett år framåt så är jag inte arbetslösa Sam längre. Jag är krögare Sam. Arbetslös no more.

Skriv ut och klipp ut den här posten och ta med dig den till Bastö bykrog och visa så får du en gratis öl eller en minigolfrunda om du inte har åldern inne av mig.

Efter att jag kom tillbaka ifrån France så har jag verkligen fösökt att inte falla i samma spår som jag hade förut. Det här var verkligen ett bra steg framåt. Nu kommer jag ifrån hemmet och förhoppningsvis min lathet och förmåga att inte få någonting gjort.
"Att komma hem är som att resa i tiden. Du känner samma känslor igen." Lars Winnerbäck.

Jag ber om ursäkt att jag inte skickade några vykort. Jag fann helt enkelt inte tiden till det.
Sen fanns det oftast bara kort på eiffeltornet eller något förskönat kort på nån park. Hittade ett kort som jag gillade men jag skickade det till fel adress men med tur så kommer det fram iallafall.


Nu ska jag ut och fiska. Wish me luck.

2 comments:

delpheena said...

de på posten är smartare än de ser ut. det var nog jättefint, tack.

enSam said...

Det kanske hade räckt med att jag skrev ditt namn.