Thursday, March 23, 2006

Min väg

Hur kommer det sig att hur jag än gör när jag är i Sverige att det alltid slutar med att jag blir tvungen att ta Amorella från Stockholm? Det är negativt på nästan alla sätt och vis. Jag kommer sent till Åland och på heeelt fel sida av ön. Tur att jag har en snäll kusin* som stiger upp mitt i natten och hämtar mig. Vad skulle jag göra utan dig?

Sitter och lyssnar på Ingen soldat med Lars W. Det är nog den mest underskattade låt idag. Har tidigare idag återupptäckt Fronda då jag lyssnade på lite gamla skivor i bussen på väg till Uppsala. Han har humor på min nivå. "För feminister och systerskap: vi håller med er byst är bra."
Om man läser det snabbt så rimmar ju faktiskt det.
Nåja, nu ska jag lägga ner de här nobelprisframkallande babblandet och göra någonting vettigt istället. Jag kan berätta vad jag har irriterat mig på idag.:
-Fulla pensionärer på bussen från båten.
-pensionärer som trängs med armbågar på tunnelbanan.
-Burger king som för andra gången i rad ger mig fel hamburgare. Det är tydligen omöjligt att få en dubbel whopper pinjata meal. Trots att man betalar för sig. Nästa gång jag beställer ska jag ta med mig en stor neonskylt där det står vad jag vill ha. Banne mig.

Saker jag har skrattat åt idag :
-Mig själv och mitt sätt att dagdrömma om så roliga saker att jag skrattar ut högt. Synd att jag glömmer bort allt jag kommer på annars hade jag innan jag fyller 25 haft en bibel med roliga historier.
-En tjock mamma med dotter som stod vid rökrutan. Mamman envisades att blåsa all rök på barnet och blev sedan upprörd på den stackars flickan att hon alltid stod där hon skulle blåsa rök.

Nu har jag skrivit så mycket att mobilen hackar. Dags att posta nu då. Hade mer att skriva men det får vänta.

*(jo, det är han som samlade på kossor. ;))

No comments: