Saturday, March 04, 2006

Piaf och jag

Var och såg på Åbo svenska teaters Edith Piaf show i Mariehamn igår och det var helt ruggigt bra. Det var så bra att jag funderar på att gå ikväll igen. Det är kul att det finns folk(Maria Udd) som kan sjunga så man får gåshud. Som med mig t.ex, när jag sjunger så viker sig folks hårstrån inåt istället. De får tvärtomgåshud.
Men, det där att, det var ganska intressant att höra vad hon faktiskt sjunger om då sångerna tolkades på svenska. Hittills så har man dansat likt Pablo Franciscos "Kill myself" och inte har haft en aning om vad hon sjöng.
Jag måste åtminstone dit och köpa deras programblad ikväll. Jag hade inte råd med det igår. I programbladet hade de lyriken till texterna.
Nåväl, jag fick återigen skäl att tro att jag är en pensionär inlåst i en ungdomskropp igår då jag sänkte medelåldern där med 40år minst.

Imorgon så måste jag upp till kl 11 och göra frukost åt ett glatt gäng bakfulla raggare. Det är ett hårt liv.

1 comment:

delpheena said...

det är bra att sänka medelåldern på tillställningar (som t.ex. när ida & jag var på konsert med sven wollter en gång), det ger åldringarna en illusion av att kanske det sen i alla fall finns några vettiga ungdomar som kan ta över när de kolar vippen själva. sen kan man skratta åt dem för att de tror så fel.