Wednesday, March 29, 2006

Medhjälpare sökes!

Idag steg jag upp bamsetidigt, dvs typ 9 för att fara till käre storebror tillika min kumpan i bolaget D.A.M. öb. Hos honom så gjorde vi en massa kul. Vi rang runt till en massa personer och "chefade"* oss. Vi gjorde även klart våran meny. Fy bubblan vad svårare det var att menya sig än man tror. Rätterna hade bror redan på grej men det var så mycket kring alla priser på konferensluncher och gruppluncher så man blev helt vimmelkantig. Kände mig ungefär som en sån där vattenfylldgrej som man skakar och det yr runt snö i.
Tror bestämt inte snön har lagt sig än.

Ingen som är intresserad av jobb? Vi har diskuterat lite bror och jag och kommit underfund med att vi måste anställa en servitör som kan flicka sig. Helst att den inte behöver låtsas vara flickig. En vanlig tjej duger bra. En vanlig tjej som inte har så långt för att ta till ett leende. Det behöver vi! Annars kommer det att bli stressigt i sommar för mig.
Så om det är någon som tänder till på idén med servitörjobb så kan ni ju hojta till. Eller nått.
Jo, just det. Du måste vara över 18 för annars får du inte servera alkohol och det vore ju synd om vi inte kunde det. Hur skulle det se ut?


*(Jag har lärt mig att 'verba' ord av Kalle i Kalle & Hobbe när jag var liten. Man tar ett substantiv och gör det till ett verb. T.ex. 'Försökskanin' blir 'försökskanina' sig.)

1 comment:

enSam said...

Är du en baddare på att simma så är det nog inga problem. :P

Nej, idag var vi till arbetsförmedlingen och lade in annonser.