Friday, March 31, 2006

The Bob Loblaw lawblog

I vintras lyckades jag på något vänster* svänga in i en annan bil på F:ma Erik Mattsons parkering. Jag knöcklade ihop farbrorns bil i fronten ganska bra men min bil klarade sig utan skador. Helt.
Idag fick jag en faktura ** där de stod att det var dags att betala självrisken. Håll i hatten nu. Det kostade 2000kr. 2000jädra svenska kronor?! Vad har man fösäkringsbolag till för? För 2000kr hade jag ju kunnat köpa en ny bil åt gubben. Kanske inte en lika ny och snygg men bil som bil.
Så jag tänkte efter lite och bestämde mig för att stanna hemma ikväll. Kan ju inte göra av med för mycket pengar på en dag. Kände inte för att se på Idol-Agnes ändå. Jag kastar hellre mina pengar i havet istället för att stöda såndärt skit. Kostymnissarna får lov att klara sig utan mina pengar. Punkt. =)
Så ikväll har jag legat och sett de sista avsnitten av Arrested Development och ätit jellybeans. Funderar på att se om hela serien från början igen för tredje gången. Det är nog banne mig så att AD är bättre än The Office och det säger inte lite. Har skrattat fram tårar åt Bob Loblaws namn halva kvällen. Vet inte om det beror på att det faktiskt är ett kul namn att uttala eller om det är för att jag har så tråkigt överlag ikväll.

Jag har även hunnit med att se en Jean-Pierre Jeunet film idag; A long engagement. Ruggigt snygg. Han kan verkligen få det snyggt utan att det ser pråligt ut. Är verkligen en av mina två-i-topp regissörer. Strax under Tarantino... eller vänta, nej, de ligger nog på delad första plats.
Måste se den en gång till för att hänga med i den. Det var mycket konstifika namn att komma ihåg.
Nu blev jag sugen på att se en Jaunet film. Måste sluta blogga nu och se en. Synd. Jag som hade en pinsam historia att berätta från från planet från Paris som jag hade förträngt men som helt plötsligt kom till mig igen idag. Den handlar iallafall om den där jädrans Crazy frog, flygplanstoaletten längst fram, mikrofonen som värdinnorna pratar i och många ögon på Sam.



*(Eller rättare sagt: är lite halvkass på högerregeln. Svårt att veta höger och vänster utan att tänka efter.)
**(Det kom som ett brev på posten. (Haha! F'låt kunde inte hålla mig.))

3 comments:

enSam said...

Precis! Brukar inte var så mycket för krigsfilmer annars så men den här var så mycket annorlundagare.
Ska försöka se Delicatessen ikväll. Sett den?

enSam said...

Jo, det var ju bara några scener krig i den. Det var antagligen därför jag tyckte om den då. ;)
Jo, samma kille som gjort den. Han verkar köra med ganska samma skådespelare med i sina filmer. Så gott som samma skådespelarlista som i Delicatessen, A long engagement och Amelie från Montmartre. Har iof inte sett några andra filmer han har gjort.

Mateusz Domański said...

Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.