Monday, January 02, 2006

pop-purri

Eftersom jag ändå ligger inne under täcket idag så kan jag lika gärna skriva om nyår.




Började lite snyggt med att högtalarna som jag hade tänkt använda inte funkade. Men vi fick min storebror att låna ut hans högtalare.
När det hade kommit så många att matbordet blev fullt så lade Tim fram maten. Tacos med en egen "Timtouch". Var tydligen bra. Allt försvann innan kvällen var slut. Det var faktiskt för lite.

Det som jag kommer att komma ihåg nyår 2005/2006 för så är när Ted snodde Hannas trosor och hade de på sig under sina kalsonger resten av kvällen.

Overall så var det en lyckad fest inte lika kul som förra året men den kvällen är nog svårslagen. Det var nog för många människor i år för att det skulle bli så intimt som förra året. Nästa år stryks det nog folk från listan.


När man sträckligger så här i sängen så hinner man se väldigt mycket film. Har sen kl 3 inatt sett på Narnia-nånting filmen, Tenacious D live in London och The story of Fairytale of New York.
Jag hade aldrig förstått vad den andre killen, KG, i Tenacious D gjorde för bandet mer än klinkade lite på gitarren.
Blev inte så mycket klokare efter konserten heller. Har står ju bara där á la Bredvidmannen och klinkar på gitarren.

Narnia-nånting filmen var jag nära att stänga av men det var bävern som fick mig att hållas men innan filmen var slut så tröttnade jag även på bävern. Den kändes som en barnslig Konungens återkomst.

Tillsist men inte dåligast: The Story of Fairytale of New York. Hur kommer det sig att allt Shane MacGowan tar i blir guld? Är ruskigt nyfniken på nyinspelningen av Fairytale of New York. Lät rätt bra i filmen.



Tillsvidare vänner.

4 comments:

delpheena said...

och vad är det för fel på barnsligt nudå? *hmpf* narnia var bra. faktiskt :P

och vad händer på bilden, egentligen?

enSam said...

Syns det inte vad jag gör?
Jag leker ju pirat på bordet.

delpheena said...

ska inte pirater ha lapp för ögonen och sablar och gå på plankan och sånt? alternativt ligga under sängen och skrika efter mera mat.
det ser mera ut som att du håller på att riva ner lampan.

enSam said...

Nu vet jag då inte hur pirater beter sig där du bor men hemma hos mig så fajtas de på köksbord med elaka lampor utan lapp för ögat.