Wednesday, January 04, 2006

På tal om bananer...Soundtracks of my life

Ligger i sängen och får inte sova. Antingen så håller jag på att få den så nu inte ovanliga magsjukan eller så ligger jag och försöker känna efter om jag mår dåligt för hårt att jag faktiskt börjar må dåligt av det.
Jaoj, senaste meningen blev ju ovanligt inte okrånglig. Skyll er själva om ni inte förstår. :)

Funderade vilka soundtrack jag har lyssnat på i livet. Kom fram till följande:

Lågstadiet:
Lejonkungen med låten "Snart är det jag som är kung". Avgudade pojken som sjöng. Mamma kanske anade oråd redan då. (med tanke på hennes samtal med mig häromveckan)

Högstadiet:
När Schakalen med Bruce Willis kom så hittade jag ett nytt favorit soundtrack.
Det höll hela högstadiet ut.

Folkhögskolan:
Såg Pulp fiction. Fastnade för musiken direkt. Det har legat i topp tills nu.

Nu är det pirater som gäller. Inte vilka pirater som helst utan de i Karibien. Pirates of the Caribbean. Maffigt soundtrack.

Någon som följer med mig och blir pirat? Ser ju inte så svårt ut. Lite rom, lite svärd och kölhalning. För att inte tala om all frisk sjöluft man får i sig.
Synd att jag så lätt blir sjösjuk.

2 comments:

enSam said...

Nja, jag tror du blandar med riddare. Pirater räddar inga tärnor. De våldtar lösakvinnor i hamnarna. Men platsen är ledig.

enSam said...

Men du, storasyster, kan inte du ta med nån kräm eller balsam?