Thursday, January 12, 2006

Det var mycket mera krut uti Tjugondagknut förut.

Imorgon är det tjugondagknut. Det betyder att det kommer en massa ungar som sopar ut julen och tigger godis för det. Och eftersom pappa har dragit och friat som vanligt så sitter jag här ensam och ska fylla alla ungars händer med snask. (Som om jag inte hade någonannanstans att göra av allt mitt godis. Jo godis för mig är verkligen ett problemavfall)
Eftersom jag åt upp alla mina cheese balls igår kväll så hade jag inget att ge förutom en öl eller två men det är ju min öl.
Så idag har jag lidit av "hyper-preparedness" och köpt godis till de småa kräk... liven. Tur att det finns extrapriser på godis.
Hoppas verkligen jag får egna barn (Egna barn. Andras ungar. Ni vet.) som jag kan skicka till ungana som kommer imorn på tjugondagknut i framtiden. Ska skriva en lista på alla som knackar på.
Sen har vi ju inte mycket jul att sopa ut i det här huset för den delen heller förutom nån slentrianmässigt utplacerad ljusstake men jag kan ju ge dem dammsugaren så kan de städa mitt rum istället. Sen behöver någon tömma komposten.

Nej, tacka vet jag på min tid. Förra vintern så sopade jag ut julen helt nakupelle. Nåja, hade ju faktiskt en handduk runt mig såatteh...
Så roliga idéer man kan få när man har bastukvällar.

No comments: