Thursday, January 19, 2006

Detta har hänt:

Kommer just hem från Sverige. Har lallat runt och varit på en sova-på-soffan turné hos bekanta i några dagar. Fast iof hade jag tänkt vara lite längre borta än vad jag var. Vi hade tänkt fara till Kungsbeget och åka lite snowboard i några dagar men häftig som man är så ska man ju alltid köra hårt över big jumpsen de har byggt. Aningen för hårt. Flög förbi landningen och landade på platta marken. Jag stukade foten i första hoppet. Kan så här i efterhand ärligt påstå att det var dumt gjort. Vi åkte inte flera dagar.

Hade även stämt träff med en lärare i gamla skolan. Hon påstår att jag har rester kvar och är nog lite som den där häxan som bodde i pepparkakshuset. Ni vet, äter barn och så.
Ivilketfall som helst så hade jag förberett vad och hur jag skulle skälla ut henne men när hon öppnade dörren så va hon så trevlig. Jäkla manipulerande tant säger jag. Jag glömde helt bort att jag skulle skälla ut henne och gjorde uppgifterna med glatt humör. Om jag skulle ha varit en katt skulle jag ha spunnit. Så kände jag mig.

Sitter just nu på M/s Amorella från Stockholm och ligger mot fönstret och tittar ut och funderar vad man skulle ta sig till om man helt plötsligt på något magiskt sätt skulle befinna sig på andra sidan fönsterrutan utan att någon människa märkte av det.
Är mitt på Ålands hav och det går rätt grov sjö.
Jag skulle nog frysa ihjäl i vattnet. Kittlande tanke att det bara är en glasskiva mellan mig och döden. Varför ska man hoppa fallskärm, åka bergochdalbana eller spela bingolotto när man kan få lika stor adrenalinkick av att sitta i fönstret på finlandsbåten en natt i Januari?

1 comment:

enSam said...

Inget hemligt. Gick på Boland. Borde skämmas. =)