Thursday, December 29, 2005

Snowboard i Snöiga Skymning

Det som går emot bokens alla regler när det gäller att förebygga förkylning är att blöta upp sig och att anstränga sig fysiskt.
Idag har jag gjort dem båda.
Det kliade i mina och en kompis snowboardfingrar så vi måste ut och testa att åka på de få centimeter snö vi har.
Bara det är ju dumt. Sen att vi åkte i mörker, snöyra och i en stenig backe i skogen så gjorde inte saken så mycket klokare.
Efter två åk så satte jag mig i backen och flåsade. Jag hade åkt klart. Sjukt dålig kondis man har.
Två åk kanske inte låter mycket men det räcker bra till för att repa sönder brädan undertill iallafall.

Har börjat fundera hur mycket folk det kommer till min nyårsfest. Vore ju dumt att göra mat åt 20personer om det kommer 5.
Sen har jag, fiffig som jag är, bjudit två stycken ärkefiender till festen. Eller ja. Den odugliga av dem bjöd sig själv. När jag blir stor så hoppas jag att jag har lärt mig att säga nej.
De är inte medvetna om att de ska fira nyår tillsammans så jag måste nog berätta det på ngt sätt åt den oönskade så kanske han avböjer sin egna inbjudan.

3 comments:

Anonymous said...

hur fan hittar man till dig på nyårsfesten då? när går färjorna vad ksotar de etc? du svarar ju aldrig på msn :E

enSam said...

Jasså? Blev inte du bjuden? Det måste ha blivit ngt fel i utskicken.

enSam said...

Du fick väl en inbjudan till din msn mail?