Thursday, December 15, 2005

Inte hemlisar i matbutiken

Stod i kassakön i butiken idag. Det var ganska lång kö så det hann rinna väldigt många tankar igenom huvudet. En av dem stod ut lite extra i mängden:
När man bor på en relativt liten ö där alla är släkt med alla så borde ju kassörerna i butiken känna många personer väldigt väl med tanke på vad folk handlar av dem.
Nu kommer jag inte exakt hur jag tänkte men scenariot i mitt huvud slutade med att jag köpte* kondomer och tanten frågar vad jag skulle med dem till då jag är singel och jag svarar att jag ska blåsa upp dem som ballonger till min systersons barnkalas.

Det jag ville ha sagt med den här totalt onödiga posten är väl att jag är kass på att berätta historier antar jag. Jag vet inte riktigt vart jag ville komma. Lika bra att jag inte ens läser det innan jag postar.

Dagens film blev: "A sound of thunder". Jag blev förvånad hur fantastiskt dålig en film kan vara. Ett helt osannolikt manus tillsammans med dåliga datoranimerade effekter gjorde den oslagbart sämsta film jag sett.
...och jag ha sett MÅNGA dåliga filmer.



(*I min fantasi då alltså bara. Skulle aldrig köpa dem i butik. Mycket billigare om man beställer ett 1000pack med gummismak från Antila katalogen.**


(**Haha, nej. Jag skojade bara.

2 comments:

Pia-Pralin said...

Om jag var du skulle jag gå in i affären, se strålande glad ut.. köpa 15 kådispaket.. och skynda ut ur affären.....då fick nog kassörskan något att prata om med alla kunder.. hihi

enSam said...

Varför inte en trave herrtidningar när jag ändå är i butiken?
Ska man skaffa sig rykte så ska man skaffa sig ordentligt.