Tuesday, December 20, 2005

Bland tomtar och magiker

De senaste 3 timmarna har jag suttit med någonsorts skräckblandad entusiasm och tittat på en mystistisk pryttel i ett glas vatten.

Oj, på samma gång jag skrev det fick jag näsblod. Den är sannerligen mycket mystisk den saken.

Jaja, det skrämmer icke mig.

Nu åter till den pylen. Jag skulle ha lagt upp en bild på den. Men dess mystiska kraft gjorde att det inte gick att uploada den hit. Synd. Men jag kan förklara hur den såg ut istället, det går ju lika bra.
Det är som en nyckelring som det står Birkaline på och den är delbar på mitten med ett hål mellan delarna. Uppe på toppen finns det en sån där ring (fr.o.m. så för att spara tid så kallar jag ringen A) sen nere är det ett pyttelitet hål(D). Om man tar och stoppar den i vatten(E) så rinner vattnet in i D och träffar svampen(B) som aktiverar öppningsmekaniken och hela alltihopa delar på sig. Inte A men hela klumpen(I). B sväller och träffar C som är en krok. Så småningom kommer E att komma fram till ballongen(G) med någonsots pulver(T) i och det är då det magiska börjar. G sväller upp ungefär som B tackvare T som reagear med E så det blir någonsorts gas(L) som blåser upp G. När G är uppblåst går E tilbaka in i ventilen(P) och nu är hela I öppen.


Det här inlägget sponsrades av Birka line.
Vitaringetsomhelstansvarövervadnigör medvåraprodukter.
VitarintehelleransvaröverÖstersjönfördendelen.
Denfårskyllasigsjälvomdenstårdärviska tömmavåraavloppstankar.

No comments: