Sunday, December 18, 2005

Fredagen som gick bort. Älskad. Saknad.

Jobbade på puben i fredags igen. Chefen sade att gruppen som kom skulle äta middag och sen sitta där till 23.00 ungefär. Ville inte vara så mycket längre där då jag skulle upp till tidiga båten mot Sverige* som gick 8.30 morgonen efter.
Komma hem kl 23.oo ? Jo men tjena hörrö. Kl 23.00 så hade de bara börjat. 2½ timme senare så tröttnade jag och sade att nu går sista beställningana. Det kom en farbror som ville köpa 10-20 öl så han skulle ha att dricka men den gubben gick jag inte på. Så jag fortsatte gå på golvet och han fick en till öl innan jag rang efter en taxi åt honom.**
Det roliga med att jobba med fulla mäniskor är att de är så öppna och inte svårt att föra en konversation med. Det negativa är de blir purkna väldigt lätt. Fick erfara det då en rätt packad kille i min ålder kom och skulle ha en starköl till. Ansåg att han var tillräckligt full redan så jag nekande till en början men han insisterade. Gav honom tillslut en mellanöl i hopp om att han inte skulle märka skillnad. Han tackade och gick iväg. Tänke "April April" och skrattade lite för mig själv tills jag hörde ett plask. Tydligen föll ölen inte i smaken. Den föll på golvet istället. Tji fick jag som fick städa efteråt.


(*Men det är En helt annan historia
(**Alltså, jag rang efter en taxi TILL honom. Taxibilar kan ju inte äta folk.

No comments: