Wednesday, December 28, 2005

Ensamt snörvel

Fick en febersläng igår kväll men nu ä det nog bara lite stegring kvar och ändå så går jag hemma och tycker synd om mig själv. Det är nog det enda positiva med att vara sjuk. Man får med all rätt tycka synd om sig själv.

Satt just ensam i köket vid köksbordet och åt min grapefrukt. Det var så påträngande tyst. Bara klockan tickade och kylskåpet surrade.
Då slog det mig: Vad ensam man är.
Att vara medveten om problemen är bara halva lösningen, va?
Fast det är klart. Det är nog inte många som vill vara i närheten av mig just nu då jag har ätit halva Ålands årsproduktion av vitlök idag.

Nästa år vet jag vad jag vill ha i julklapp. En halsduk.
Vill ha en som är brun, lång och tjock. Helt tvärtom än min nuvarande anorektiska halsduk som är turkos-vit rutig, kort och smal.

4 comments:

delpheena said...

då är den stora frågan: hur mycket vitlök produceras på åland per år? samt: har maffian något med produktionen att göra?

enSam said...

Vilken dum fråga. Det ä ju bara att multiplisera all vitlök jag har ätit idag så har du det.
Angående maffian så kommer du inte ihåg att du ha hört talas om den. Den exiterar inte. Det har aldig funnits en.
Det här meddelandet förstör sig själv så småningom.

Elin i Björken said...

Tips vid förkylning: Om man tar överdos av C-vitamin kan man sänka antalet sjukdagar med 20 procent. Det såg jag på TV för några veckor (eller månader) sedan.

enSam said...

elin:
Jag åt en grape idag. Det kanske gjorde susen.

uglyallday:
Det är väl bara att ta lite garn och göra en massa knutar på det.

storasystern:
Tydligen får uglyallday den äran. =)