Monday, December 19, 2005

Kaptens loggbok 191205

Idag försovde jag mig. Någon hade stängt av klockradion så den rang inte. Men däremot så rang min telefon 8.36. Det var en genomfrusen och så där lagom munter bryggmästare som undrade vad fasen jag höll hus med hans nyckel till bryggeriet. Den hade jag nämnligen fått låna av honom i fredags då han var till Helsingfors i helgen och jag skulle hålla ställningarna på byggeriet.
Jag sa att jag sov. Han verkade inte alls ta hänsyn till mig som låg och sov. Kom igen. Var var hans medmänsklighet? Ringa och väcka en sådär bara. Fräckt, I do say.
Men jag gav minsann tillbaka senare utåt dagen och försökte förstöra en 13.000€:s maskin i bryggeriet.* Lyckades kanske. Får se imorgon om den funkar.

Det var någonting hysteriskt roligt som jag kom på idag när jag satt och reflekterade över gårdagens konvesation med Emma men nu med tangentbordet framför mig så har jag ju såklart glömt det. Borde verkligen försöka få grej på mitt minne.


(* Well, "försökte" är kanske fel ord men det lät tuffare om det lät som om jag gjorde det med flit tänkte jag. Jag framstår ju inte som en så speciellt häftig person om jag skriver att det var min egen dumhet som var boven i dramat.


Är föressten trött på att jag efter varje post måste gå in och editera det igen för att lägga till alla R som fattas. Trasig R tangent ni vet. Borde få en nån motsvarande handikapplapp som man har i bilar att hänga på på mitt nick i sajberspace så skulle jag slippa förklara det åt varje person.

4 comments:

delpheena said...

du borde verkligen försöka få grej på ditt minne. jag vill veta någonting hysteriskt roligt!

(man måste ju bli medlem här för att få kommentera ju. sickna girigpettrar.)

enSam said...

Det var så kul att jag skrattade högt. Fast vilken tråkig tanke som helst kan vara urkul då man jobbar och har tråkigt. :)

Du kan ju ha 2 bloggar. :)

delpheena said...

njä, så intressant är mitt liv (tyvärr) inte att det skulle räcka stoff till två... nu måste jag bara undersöka vilket ställe som är bättre, det här eller det andra!

enSam said...

Så, nu har administratören för denna blogg meckat i inställningarna. Han hittade en funktion som gör att man inte behöver vara registrerad för att kommentera.

;)