Friday, August 31, 2007

Ring ring

Skulle ringa till ålands mobiltelefon nyss och försöka få tillbaka lite pengar då jag hade betalat en räkning dubbelt. Innan jag jag hade det stora nöjet att få prata med någon Kim så satt jag en stund i telefonkö.
Jag förklarade mitt ärende och skulle bli kopplad till Annette.*
Ännu en telefonkö.
"Ålandsbanken, det är Jeanette"
"Jaha, okej. Men jag rang ju till Ålands mobiltelefon?..."
En annan röst i luren avbryter mig "Företagsbyrån , Karin."

"Jaha?... Ett trepartssamtal... Jaja. Jo, det är såhär att jag skulle vilja ha tillbaka mina pengar från Ålands mobiltelefon." Förklarade hela historien åt Karin. Jag vet inte om Jeanette var kvar i luren. Om hon var kvar så var hon ganska tyst iaf.
"Nej men då har du ringt fel. Då ska du prata med Annette."

Jag förstår inte. Är alla Mariehamns företag i ett enda telefonnummer. Kan ringa till Posten och bli kopplad till Kotipizza?

*(Är det inte störande när man ringer någonstans och man förklarar en lång och utförlig historia om vad man vill för att sedan få ett kort svar ' jag kopplar dig'. Sen måste man förklara hela historien om igen till rätt person.)

No comments: