Thursday, August 16, 2007

Famme vid ännu ett vägskäl.

Hejochhå.
Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Berättade om jobbet i Hammerfest i Norge som jag fick men nu vill ett hotell i Härjedalen ha dit mig på intervju och betalar hela resan och fixar boende åt mig. Som om man har längtat efter att få jobb på en skidort över en vinter. What to do?

I ena ringhörnan Norge. I andra hörnet Sverige.
Arktis vs skidort.
Ovanför vs under polcirkeln.
Norska vs Svenska.
Snöskor vs snowboard.
Bra vs dålig lön

Snälla hjälp mig någon. Måste tack ja till jobbet i Norge imorn om jag ska ha det. Tänk om jag tackar nej till jobbet och far på en jättedålig intervju istället? Helt plötsligt är jag utan jobb. Det blir ödet att avgöra. Fram med enkronan. Krona & klave.
...
Jaha, tydligen vill ödet ha mig till Norge. Då var det bestämt då. Antar att jag kan jobba i fjällen nästa år. Om jag inte har blivit för gammal och att det finnes en risk att jag bryter lårbenshalsen när jag åker ankarliften.

No comments: