Wednesday, August 29, 2007

Politisk luggbok

Idag var dagen jag kammade luggen åt anda hållet och av någon konstig anledning så har nog de flesta som jag jobbar med pillat runt med mitt hår. Jag undrar varför. Tydligen så uppskattas det mera om håret är kammat åt vänster än åt höger. Har det månne med politik att göra, jag undrar.


Jag har länge stört mig på alla reklamflyers som hängs upp överallt, ni vet på trafikljusstolpar och väggar. På dem står det ofta om att Mora träsk ska spela 21 Juni på klubb Pelikanen eller något liknande. Det är inte direkt reklamen jag stör mig på utan mera att de aldrig tas ner. Man kan läsa flera veckor efter att 'Mora träsk' har spelat att de spelade på klubb Pelikanen den 21 Juni. Vad i hela fridens dagar måste vi veta det för? Kan inte klubb Pelikanen ta ansvar och ta ner deras flyers när evenemanget är över?
Undrar om man kan polisanmäla dem för nedskräpning. De kan ju inte direkt påstå att de inte har något med reklamen att göra. De, jönsarna, har ju både lämnat namn och adress till stället. Det är ju ungefär som om klottrare sprayande sin hemadress och personnummer på pendeltågen.

No comments: