Tuesday, August 28, 2007

2000talets nya droger via cyberspace

Igår tipsade en vän ifrån Vasa mig om ett program som heter I-Doser. Det spelar upp olika frekvenser för örat och får kroppen att bete sig konstigt. T.ex. så finns det olika ljud för olika effekter bl.a. olika droger så som marijuana, extacy, kokain.
Ljuden är till en början väldigt jobbiga att höra på men efter ett tag så vänjer man sig vid dem och hör dem knappt.
Idag körde jag en som hette A-bomb, vilket sas vara den kraftigaste och mest troliga att känna effekt av, om jag ända skulle lyssna på en halvtimmes galet ljud så kunde jag lika gärna kräma på med det värsta de har i förrådet och måste säga att jag hade inte höga förhoppningar. Att bli hög på ljud? Det låter som något min mamma skulle pyssla med tillsammans med allt annat voodoo hon brukar.
Satt igång spelaren och lade mig på ett täcke på golvet.
Bzzzzz...
Tiden gick och inget hände.
Bzzz......
Efter tio minuter så kände jag hur det började värka i mitt ena biceps*. Konstigt tänkte jag och vände mig om och lade mig och fokuserade på en punkt i taket.

Det är nu det sjuka kommer.

Jag ligger och ser mörka skuggor som far över taket. Lite som i vågor kom de och tillslut var hela taket mörkt förutom just den punkt jag fokuserade på men varje gång jag blinkade så försvann dem för att sedan efter några sekunder komma in igen. Jag låg där och stirrade och ögonen bara sved. Antagligen för att jag inte ville blinka utan låg med öppna ögon hela tiden.
Nästa steg så blev att mitt tak började röra på sig. Det liksom gungade framochtillbaka 10cm och alla håll.Hur man än gjorde så kunde man inte få takat att ligga still på sin plats där det ska ligga. Sträckte upp handen och den var helt avdomnad. Kändes som om jag har legat på den.
Innan dosen var slut så hade jag somnat. Fast inte riktigt helt somnat. Kommer ihåg att jag drömde mycket fast tyvärr inte om vad.

Trots att allt jag upplevde kändes riktigt så måste allt måste väl handla om placebo?
Placebo eller ej så är det något som jag rekomenderar starkt alla att prova på.

*(jo, jag har faktiskt såna)

No comments: