Thursday, November 02, 2006

Nonsens. Bara nonsens.

Idag small det till och det dråsa ner en massa snö. Jag hade sagt att jag skulle vara den första att lägga mig på marken och göra snöänglar när första snön kom.
Men det så rysligt kallt ut när jag såg på allt det vita igenom fönstret så beslöt att strunta i att gå ut. Jag satte på Sophie Zelmani istället* och myste så mycket man kan göra ensam och ångrade att jag inte tagit hem de ljusstumparna som jag har samlat i en burk på jobbet. Det skulle ha varit en perfekt ljusstöpardag.
Jag har alltid tyckt om att pyssla, ni vet så där som man gjorde i lågstadiet, men jag har aldrig riktigt haft ro att göra det förr men efter att jag flyttade så har jag ganska mycket tid till övers.
Började sticka mig en mössa men det kommer att bli så fula färger. Passar mig inte alls men jag får väl fortsätta iallafall. Kanske kan måla om den bara den är klar.

Dagens musiktips är även idag Koop. Alla som gillar jazz älskar det. Det är någonsorts jazz blandat med swing. Är fortfarande förvånad hur de kan spela sånt på mTv.


btw. Idag gick vårat förkortade hyreskontrakt av bykrogen ut. Gissa hur skönt det känns. För att citera min bror.
-"Oj, vad mjuk och skrynklig min snorre blir när jag tänker på bykrogen."
Det är precis så det har känts de senaste månaderna. Usch, vilket ställe. Aldrig dit igen.
En orsak till att fira ikväll. Synd att jag ska jobba imorn.

*(Jag satte igång hennes musik! Om du trodde något annat är du en snuskhummer. Och alla vet ju ju hur snuskiga humrar är.
Precis.
Väldigt snuskiga.)

No comments: