Monday, November 13, 2006

Våg av inspiration

Jag har hittat min G-punkt. Gröna oliver.
Har på två kvällar tryckt i mig en stor burk gröna oliver. Igår försökte jag sansa mig lite så jag gömde gaffeln jag hade i burken och tog fram min halvt stickade mössa och sade till mig själv att när jag har lagt över alla maskor på den ena stickan så får jag använda den tomma sticknålen att spetsa en oliver och äta upp den.
Det var ju en jättbra idé. Då skulle jag i ett nafs(!) få min mössa klar.
Men det slutade med att jag fuskade och tog inte bara en utan flera oliver och gav tillslut upp stickandet och åt bara oliver.
So much for selfcontrol.

Är fast i en serie nu igen. Denna gång är det Gilmore girls. När jag var ut i Fredags så efter krogen gick jag till MacDonalds och om man lade till 10kr på sitt meal så fick man en dvd med Gilmore girls, the OC eller One tree hill. Jag valde Gilmore girls.
Hittade dvdn i min väska igår så jag måsta kolla på den naturligtvis.


Har de senaste veckorna haft en sån inspiration att skriva en låt. Såklart inträffar det bara när jag inte har papper och penna med mig.
Men iaf så var jag och köpte kablar så nu är det bara att plugga in min gitarr i datorn och börja spela in.
Tyvärr, så tror jag inte jag skulle våga lägga ut någonting här ändå. Vågar sällan öppet visa upp något som jag riktigt har lagt min skäl i och är stolt över. Det är lättare att visa upp sådant som är så dåligt att det inte skulle kunna vara seriöst. Då kan inte trycka ner mig.


Träffade en liten kille på jobbet igår som frågade mig, när jag stod vid stereon om jag hade "Donna is gonna take it" för han ville så gärna höra den låten.
Har aldrig hört talas om den låten så jag bad honom sjunga den.
När han började sjunga så slog det mig att det var Twisted sisters låt "We ain't gonna make it" som han menade.
Barn är så korkade.

10 comments:

Anonymous said...

Gilmore Girls är det tyngsta på den här, och på den andra sidan atlanten!!!!111ett

/Stolt "Man"

Anonymous said...

gröna oliver. :)

mår du annars bra Sam?

enSam said...

Precis. Gröna. Har tagit ännu ett steg in i vuxenvärlden genom att gå ifrån svarta till gröna.

"mår du annars bra, Sam?"
Det låter ju som jag är sjuk i huvudet. :D

Anonymous said...

"Man" var ordet... Stickning Gröna oliver och Gilmore Girls... Det låter som en helt normal vardag...... FÖR EN GRAVID TJEJ! Skärpning Sam..

Anonymous said...

oj. det var inte meningen att det sku låta så, ville bara fråga huyr du mår. :)

enSam said...

Förstod nog det men glömde tydligen svara. :)
Jag har det nog ganska bra. Vore dumt att klaga fast måste nog erkänna att livet har stagnat av lite här i Sve. Händer inte mycket.
Sitter just nu och väntar på hemleverans av mitt nygamla soffbord.
Själv då?

Anonymous said...

soffbord x 2? men lilla vän :) jag mår nog bra, snart e det jul :)

enSam said...

Om man har två soffgrupper så vore det ju rimligt att ha två soffbord med, right. ;)
Det är ju en hel månad kvar till jul?

Anonymous said...

ja då så. :) då går det väl an med två soffbord. julen kommer, du bara luras av tiden. den är redan här om man öppnar ögonen. men det vill inte jag göra än...

enSam said...

Jag har ju inte hunnit stöpa ljus till första advent ännu så julen får nog vänta ett tag till. :)