Saturday, November 04, 2006

SYnd att kasta den


Idag kom symaskinen fram ur garderoben. Var in i garderoben och hämtade den. Man skulle kunna säga att vi trädde ut ur garderoben tillsammans.*

*paus för skratt*

Jag gav mig tusan på att jag skulle få den att funka. Som sagt så dras inte tyget fram automatiskt.
Självklart så lyckades jag fixa den. Tänk, det var bara att skruva upp den och sätta ihop den igen. Så idag har jag lagat ett par byxor och försökt sy klart min badrumsmatta. Måste säga att jag är ganska bra på att sy.
Kollade upp när den var tillverkad och den är gjord i slutet av andra världskriget. Vilket jag tycker är konstigt. Jag trodde allt järn som fanns smältes ner till vapen under den tiden.

Märks det att jag är stolt över min maskin på något sätt eller?


Såhär i efterand när jag ser på videoklippet men brandmannen som jag postade igår så var det inte alls så kul som jag kom ihåg att det var. Jag måste ha varit på bättre humör igår.Inte för att jag är på dåligt humör idag, det är jag nästan aldrig, men det är helt enkelt inte så roligt.

Ledig i två dagar nu. Hittade ingen billig flygbiljett så jag blir väl kvar här hemma. Kanske tittar förbi Åland imorn och festar där. Finns inget jag vill gå på här i Stockholm. Har sökt hela veckan men utan resultat. Någon bra spelning vore roligt.

*(Haha! Trädde. Get it? Förövrigt är jag inte homo.)

No comments: