Friday, November 10, 2006

Är jag den ende som ser, att hösten bara ler?

Vilken slashas jag har blivit sen jag kom hit. Idag sov jag till 13.00. Vaknade inte av klockan som ringde 11.00.
Illa illa, Sam. Tid för uppryckning.

På tal om natten som var så drömde jag att jag hånglade med en från jobbet. När vi hade satt igång och skulle sätta i andra växeln och reta varandra med tungorna så upptäckte jag att hennes tunga var väldigt kall. Iskallt blöt. Så kall att jag vaknade.
Jag hade... Ni vet när man är jättetrött så prioriterar inte hjärnan att hålla munnen stängd riktigt ordentligt och då blir det lätt att man dreglar lite. Det hade jag gjort. Fast ganska mycket. Kudden var rätt blöt och kall.
Men annars en mycket trevlig dröm.
Konstigt det där. När man drömmer någon 'välbehaglig' dröm, speciellt på natten så går man hela eftervarande dag och känner sig väl till mods. En fin känsla.

Sitter förövrigt och väntar på min höstdepression. Har för mig att jag brukar ha några dagar av trötthet och småhängighet på höstarna men det har ännu inte inträffat denna höst. Kanske jag har kommit underfund med att jag inte har det så tokigt ändå. Visst, mitt liv kunde väl vara bättre men vems liv kan inte det?
Trots att det inte händer så mycket om dagarna så får jag ändå tiden att gå. Samtidigt som jag har roligt, kan ni förstå?
Iof så tar ju jobbet upp väldigt stor del av min fritid. Hela 8timmar per dygn.

Jag har börjat trivas väldigt bra på jobbet nu. Chefen är den bästa chef jag har haft. Bättre än mig själv i somras t.o.m.
Känns som om man nu har fallit på sin plats på hotellet. Känner sig mera älskad än folk som har jobbat där längre än mig. Blir mer anförtrodd åt saker*. Sånt är kul.

Idag höll jag på att skratta mig harmynt framför ett äldre par.
de var de sista som kom in för dagen i restaurangen och damen hade beställt ett glas vin och herren en öl. Jag gick till damen och hällde upp ett smakprov av vinet och medans hon smakade av vinet så gick jag till herren och gav honom hans öl. Vi började prata och vi pratade ett tag och sen gick jag åter till disken.
Efter ett tag efter att S hade varit ut med deras mat så vinkade damen till mig att komma dit och pekade samtidigt på vinglaset.
-"Oj, har du redan druckit upp ett helt glas vin?" frågade jag.
..men det var ju jag som bara hade hällt upp smakprovet och sedan gått därifrån.
Hon tyckte det var ganska småa portioner vin vi serverade.

Undrar om jag har fått till någonsärskrivning ikväll. Har kommit på mig flera gånger de senaste veckorna att vara alltför aktiv på space tangenten.

*(Inte uppdrag liknanade att köra diskvagnar eller att se till att det är rent på borden utan av lite finare natur. Fick senast ta hand om en bröllopsmiddag. Fråga mig inte varför man har en bröllopsmiddag i lobbyrestaurangen på ett hotell.)

No comments: