Wednesday, November 29, 2006

Ooo, du tidiga morgontimma

"Far ändå in i baljan vad tidigt det är"
Så tänkte jag när kusin väckte mig idag morse och nu sitter jag fortfarande utanför sängen, vaken efter att kusin har åkt, och jag tänker fortfarande samma sak.
Vet inte riktigt varför jag inte bara lägger mig igen.

På restaurangen där jag jobbar så är det vi servitörer som placerar gästerna vid borden; en dag så kom det två killar(läs skinnskallar) och ville äta.
Satte ner dem vid ett bord men medans de tog av sig jackorna och plaserade sig så blev det en sån tryckande tystnad så jag kände att jag behövde säga något.
Helt plötsligt hör jag min mun säga:
-"Det här blir väl ett romantiskt bord för er. Levande ljus och så.."
Medans jag sade det så hoppades jag innerligt att de hade utvecklat någonsorts sinne för humor eller om allt de skrattar åt är övervåld och nazistskämt annars vore det ju rakt dumt att säga något sånt åt två såna personer om man inte har som mål i livet att samla på sig så mycket stryk som bara är möjligt.
Fick fyra ögon på mig direkt. Redan då förstod jag att min mun hade försatt mig i dålig sits.
Gav dem snabbt menyerna och gick därifrån. Säkert bad jag väl om ursäkt eller sade något åt dem innan jag gick. Jag kommer inte ihåg men jag höll mig iallafall borta ifrån det bordet tills de hade gått. De andra servitörerna fick ta hand om dem.

2 comments:

Anonymous said...

kanske du får suspekt besök nå´n dag, nå´n som vill trasha dina två soffbord :/ oh no. akta dig lilla vän...

enSam said...

Ingen vågar röra mig. Jag sprider respekt vart jag än är.
Nu ska jag gå och fortsätta baka pepparkakor.

;)