Sunday, November 26, 2006

Att förstöra en fredag

I fredags var jag ledig men jag hade inte riktigt grej på vad jag ville göra min lediga kväll. Jag hade två alternativ: Filmkväll ensam hemma eller att gå ut till Stockholm och se Vincent vincent and the villains.

Jag har egentligen aldirg varit någon som har sett på så mycket film och att köpa film har aldrig kommit på fråga men nu har jag faktiskt varit och köpt en hel drös dvdfilmer. Tydligen så har mitt undermedvetna satt mig i sysselsättning flera kvällar att komma nu. Kanske hinner få mössan klar innan snön kommer?

På morgonen efter så skulle jag upp tidigt och köpa skräp, som vanligt, så jag ville inte vara bakis eller okörklar och inte heller fick jag vara så länge ute att jag inte vaknade på morgonen i tid.
Har aldrig varit på krogen under såna villkor förut men att sitta hemma ensam känns lite halvruttet. Iaf när man ändå oftast gör det ändå och det var ju, för sjutton gubbar ändå fredag.

Det blev försvårt att välja så jag gjorde både och lte halvhjärtat. Såg en halv halvkass film och sen for jag till stan och sista delen av konserten.
Spelningen var jättebra men det kan man inte kalla deras merchandise-kille. Han ville inte sälja deras skivor för 50öre.
Inte ens för 200kr.
Han ville inte komma ut och sälja alls. Han for ifrån stället direkt istället. Roligare att festa än att sälja sitt bands skivor antar jag. Stod och väntade 1½timme på den där snubben innan jag pratade med bossen på debaser som tyckte det var onödigt att stå och vänta på någon som antagligen ändå inte kommer ändå.
Tog nattbussen hem och försov mig såklart dagen efter.
Kom till loppisen 1½timme efter det hade öppnat och allt var urplockat men jag lyckades ändå få några prylar som faller under kategorin: Julklappar.


Majoriteten av mornarna så vaknar jag inte av klockan alls men vissa dagar, som idag, så vaknade jag av grannen ovanför släpade lik fram och tillbaka över köksgolvet, eller någonting som hasade var det iaf.

Jo, just det. Fredagskvällen va helt misslyckad om jag inte sade det btw.



Pinsamheterna i The office har jag inga problem med men det här klippet de länkade till på buzz idag så är på gränsen för mig. Vill bara gömma mig.

No comments: