Tuesday, January 16, 2007

Miljöaktiv

Jag har säkert klagat över min bil som inte är det mest miljöbesparande alöternativet till bil förut. Nu efter jul så hade Plantagen 50% på alla gröna växter*. Jag ville ha så många cm2 fotosyntes som möjligt för att kompensera min bil och allt den spottar ut därbak.
Nu tror jag nog kanske att växter har lite svårt att göra sig av med allt bly Hubert kastar ur sig men koldioxiden ska de väl kanske klara av.
Ivilket fall som helst så har jag en två meters Hugo** i min lägenhet nu. Jag vet inte vad rasen heter men den har stora blad och en hel sjujäkla massa fotosyntes.

Nu har jag bara det problemet hur iallsindar jag ska samla ihop all koldioxid och få in den i lägenheten.

Det känns så skönt att vara miljömedveten.

*(Vad finns det för andra färger frågar jag mig.)
**(Han fick heta samma sak som min förra växt i brist på fantasi. Sen tycker jag att Hugo är ett fint namn.)

4 comments:

Anonymous said...

snälla söta rara du, jag vill ha dig som vän, eftersom jag alltid blir på så bra humör (läs: asgarvar) när jag läser dina inlägg. :)

enSam said...

Men lilla vän, klart du får vara min vän.
Fast du vet ju att jag inte är så rolig på riktigt. ;)

Anonymous said...

vet jag väl inte alls det..du blev ju riktigt glad och rolig efter att ha käkat små nallepiller med vaniljsmak ;)

enSam said...

Haha! :D Just det. Det hade jag glömt.
Tur att ingen på jobbet läser min blogg. Då hade de varit SÄKRA på att jag är en knarkande hippie. =)