Sunday, January 14, 2007

EnSam ute med andra

Hur många öppna krogar finns det i Stockholm en lördagkväll?
Ganska många är min gissning.
Hur stor är då chansen att springa på, på en av Stockholms tusentals uteställen, den enda person som...man inte är så sugen på att träffa just då?
Om det handlar om mig så är det lika säkert som amen i kyrkan.
Fast nu var det ju inte dirket så att det var så farligt att träffa personen ifråga men det hade varit bättre om inte. Jag vill inte gå djupare än vad vi är. Tyvärr blir det bara djupare för varje gång vi ses.

Lite roligare saker; Min hyresvärd var till mig häromdagen angående min uppsägning av min lägenhet(vilket också är ett kapitel ur mitt äventyrliga liv*). Han fastnade vid min tavla i hallen och tittade på den en stund och undrade sen var ag hade fått den ifrån.
Förklarade att den var inköpt på loppis för ramens skull och han frågade vidare i sann Antikrundan-anda om hur mycket jag gav för den, om jag visste hur gammal den var, vem som hade målat den och tillslut om jag visste hur mycket den var värd.
Själv hade jag betalat 200kr för den och antog att det var ramen som hade trissat upp priset. Jag hade tydligen fel. Väldigt fel. Nu har jag tjänat in allt jag har köpt på loppisar i höst och med tanke på att sågott som allt mitt möblemang är secondhand så är jag ganska nöjd. Hade tänkt säga upp mig från jobbet och satsa på konsten.

Fick vantarna på lite bilder ifrån nyår också. Tänkte visa vilka som var där. Jag står där i mitten.

*Det var inte jag som har sagt det. På firmafesten fick jag nomineringen 'Årets Äventyrare'. På tal om äventyr så har jag suttit inne och läst och tittat på Agata Cristie hela dagen idag. So much för Äventyrare.)

3 comments:

Anonymous said...

Hej Sam
Jag undrade bara vad det var som var så speciellt med tavlan? vem e det som gjort den? skulle ju inte sitte helt fel om du skulle posta den på bloggen.

enSam said...

Förstår du dig på konst? Det visste jag inte.
Jag har ingen vettig kamera så jag får inte upp en bild på bloggen.
Tänk dig en Orre i skogen. Eller kanske det är en tjäder men skog är det iaf.

enSam said...

Hmm, nu blev det någe vajs. Mitt svar syntes inte. Förens nu.