Sunday, September 10, 2006

My vacation is a thing I love, a thing I'd never shirk

Va fasen! Vad det orkar trilskas med mig. Först så funkar inte mitt kort att betala flygbiljetterna med och sen när jag äntligen får tag på ett annat Visa-kort och får allt betalat så slarvar jag bort bokningsnumret. Damnit. Det är ju så mycket lättare om man har det med sig.
Nåja, ivilketfall som helst så har jag tagit ledigt några dagar och ska till Skottland. Där är nog allting häftigt. Jag ska bära BH under hela vistelsen som sig bör.

Eller vänta, var det kjol man bar kanske. Whatever.


Jag ringde till ryanair nu för att få bokningsnumret. Det framgick tydligt på deras hemsida att samtalet kostade 1.50€ per minut. Då försöker man ju försöka snabba sig så samtalet blir kort.
Men det gör tydligen inte operatören jag pratade med. Det första han säger är:
-"Hello this is Stefan Dragspelsbuss* on Ryanairs customer support. How can i help you? Be sure to notice that this call costs 1.50€ per minute."

Om han hade börjat läsa ur Sagan om ringen triologin så hade han på samma tid det tog för honom att säga ovanstående kunna läst ända fram tills Gilmi, Legolas och Aragorn hittar Gandalf den vite i skogen.

*(Namnet är fingrerat)

No comments: