Sunday, September 24, 2006

Medelande från andra sidan

Var rätt längesen jag uppdaterade nu. Tänkte att det var dags för det nu. Sn sist så har jag varit till en runda till Skottland och England.* Det var så underbart skönt. Vi stannade fem dagar. De första två dagarna så var vi i Glasgow men vi blev så trötta på allt storstadsbuller så på tredje dagen for upp till Loch ness** och filosofierade i en yttepytteliten by. Ni vet en sån där by som man ofta ser i engelska serier. Typ Hem till gården. Me like!
Men efter en natt däruppe så måsta vi tyvärr börja fundera på hemresan. Det gick inga billiga flyg från Skottland så vi tog en överfull nattbuss ner till London via Edinburgh. Det tog bara 10timmar men det gjorde inget för vi fick inte fatt i sömnen iallafall.
Lagom rena och städade klev vi ut och spenderade hela dagen i London. Det kändes som om J.K Rowling hade skrivit en ny bok med tanke på alla människor som var ute och sprang. Jag som inte är sååå förtjust i stora folkmassor så gillade inte läget alls.
Efter en natt på flygplatsen så tog vi flyget hem till Stockholm. Pang bara så var vi hemma igen.
Precis just det som jag inte är just nu. Nu sitter jag på m/s Eckerö på väg till Sverige och har med mig Hubert II*** som är proppfull med grejjer och kläder. Får nämnligen flytta in i en lägenhet i Upplands Väsby idag. Jag har jobbat hela den senaste veckan på Arlanda och tiggt mig att sova hos morbror i Sollentuna men nu får jag äntligen egen lya...



*(Lite kuriosa: Visste du att bilarna i Stor Brittanien kör på andra sidan vägen? Helt galet. Det är ju som att hoppa fallskärm med en spade. Det går ju helt enkelt inte så vidare bra.)

**(Fick föresten odjuret på bild. Ska bara framkalla min Kodak Fun Flash kamera.

***(Ni kommer ihåg Hubert I, min utseendefixerade eremitkrabba som bantade sig ur skalet och dog? Nu för att hylla Hubert I så har jag döpt min nya bil till just Hubert II. Han ser faktiskt ut som en Hubert. Gissa vilken bil jag har. Den som gissar rätt så får ett jag-har-ny-adress-vykort av mig på posten.)

1 comment:

Anonymous said...

En Saab ;) När blirde inflytnigs fäst då?