Tuesday, February 13, 2007

Måste jag verkligen betala tillbaka lånet?

NU är min nya lägenhet så gott som i hamn. Äntligen en egen lägenhet som jag kan göra vad jag vill med. Det blev en lägenhet med takterass på femtevåningen i Märsta. Var hem till holmen och skrev under pappren igår. Det är inte alls så speciellt roligt att ta lån på Åland. De är väldigt hårda med att de ska betalas tillbaka. Kan ni förstå? Så nu måste jag betala ...

Ja, hur mycket ska Sam riktigt behöva betala och hur länge? Svarte får ni efter reklampausen:


Nya Dove Silk & Straight. Mjukaste och lenaste hår ni kan tänka er.
Även för er homosexuella.


Åter tillbaka till bloggen:

Det är inte alls så speciellt roligt att ta lån på Åland. De är väldigt hårda med att de ska betalas tillbaka. Kan ni förstå? Så nu måste jag betala 300€/mån tills jag fyller 36. Det blir ju en massa pengar. Om jag ska skjuta från höften så är det väl en lägenhet ungefär.
När jag ändå är inne på ämnet min lägenhet så är ni inbjudna till inflyttningsfest i Märsta i början på Mars. Välkomna.

Som de flesta förhoppningsvis har märkt* så har min bloggskrivarfrekvens sjunkit eller avtagit helt den senaste veckan. Jag ahr tyvärr ingen förklaring på detta. Trots att jag har varit ledig 4 dagar den här veckan så har jag ändå inte hunnit skriva något.

En grej jag ska göra som är ganska tuff.
Hittade en påse innehållande ett brev och en bok underkudden i en Ikea soffa en gång. I brevet, som var på engelska, förklarades det att boken hade som mål att resa runt jorden med hjälp av folk som tog den med sig på sina resor och gömde den och hoppdes att någon skulle hitta den igen och resa vidare med den.
Tyvärr så i slutet på brevet så framgick det att det bara var ett reklamjippo och att boken inte alls hade rest så mycket. Roland Cedermark reste nog längre på sin Europaturné.
Men varför inte göra en sån kedje-gej på riktigt? Nästa gång jag far ut och reser ska jag ta med mig en pryl och gömma tillsammans med en världskarta, där man kan rita i hur paketet åker runt, och ett brev med instruktioner.


*(Om inte och du har läst ett nytt inlägg varje här varje dag så skulle du förslagsvis göra ett Har-jag-Alzheimers test.)

No comments: